Skip to main content

New York...

OK sorry sebab delay entry New York, aku amat busy dengan kerja yang bertimbun-timbun (ni pun kat office, jenuh nak karang story, tapi karang blog tenaga masih ada.. hahahaha)

Pakai PASS ni Untung! wink wink
 Sebenarnya tak berapa nak ingat dah apa yg jadi kt NY dulu but aku cuba recap sebaik yg boleh... Trip ke NY ni disertai aku dan 5 hot chicks yg lain (Naddy, Etil, Elin, Mem and Amai), biasalah aku sorang je romeo dan hero mereka di US (walhal aku paling bongsu.. hihihi)...

Inilah Barisan kita... frm left: Etil, Elin, Me, Amai, Naddy (Mem takde sebab dia amek pix!)
Bagi mengelakkan amukan Mem, aku letak gambar dia ni! Hi Mem!
 We all bertolak ke NY dari Washington DC selepas menghabiskan masa selama 3 hari di rumah auntie Naddy kat situ then we all naik bas ke NY... Distance tak jauh pun, satu jam dah sampai ke bandar raya yang dikatakan hebat tu! hihi...

Jejak je kaki kat NY, terus rasa macam wahhhh.... aku kat NY!!! (maaflah saya amat jakun, yelah tak pernah g oversea.. hahaha), We all naik subway (tren dia yg very da famous tu... bwh tanah okay.. walaupun daif tapi speed dia laju...) menuju ke hotel penginapan (ni aku lupa tinggal mana, Brooklyn ke mane, sumpah lupa! erkkk, tapi yg pasti bkn tengah2 NY ya...)

Hotel dia biasa je, yelah tak perlu nak letop sgt sbb we all bkn nk tido sgt kann... So himpit2 sudeh...(xd JAWI n JAIS kat sana so xkena cekup pon.. hahaha).

Sepanjang 2 ke 3 hari kat NY, dapatlah pergi a few places mcm Statue of Liberty (alah pompuan yg pegang torch tu yg ad crown feeling2 tu), ingatkan tinggi sgt tapi xdelah besar mana pun, nak pegi situ kena naik bot/feri/kapal (apa2 jelah) sebab dia kat atas small island... time tu lah hujan renyai2 pulak kan.. tapi gigih tetap bergambar sana sini (posing tetap ya!)

Us at the Statue of Liberty! yayyy
 Then we all pergi Rockefeller Center (betul ke ejaan tu), naik tingkat paling atas utk melihat pemandangan NY secara keseluruhan.. sumpah scenery dia cantik gila (walaupun bangunan dan menara je penuh, adalah gak kaler2 ijau pokok dan paling best view sunset!!! lawa gilaaa)


Feeling2 teropong je... hahaha
 Then merayau-rayau di sekitar bandar raya yang dibanjiri teksi signatur NY berwarna kuning, jalan-jalan, shopping cket (mampu shopping kat NY? tapi kedai biasa2 je, xdelah high class punya label! mahu jadi pengemis aku kat NY tu nanti! hahaha)

Teksi yang cekik darah sebenarnya!
 Okay sebenarnya aku salah info, sebab malas sangat nak padam, aku continue je story ni, sunset view tu sebenarnya dekat Empire State Building lah... view kat sini yang best, so sekali lagi we all naik atas bangunan utk tgk view frm the sky... xde banyak beza sangat so feeling2 je kat atas tu...


ni baru betul view lawa... hehehe
 Malam pun menjelang, we all catwalk (ala2 gadis SATC! opps gadis kah aku? mereka lah...), we all jalan-jalan kat Times Square!!! baca betul-betul TIMES SQUARE (bukan TS dekat jalan imbi KL tu ya.. hahaha), so pegilah lepak dekat Red Stairs (ala tempat Alicia Keys nyanyi lagu Empire State of Mind dgn Jay-Z tu... kelass kann.. hahaha)

Banyak pix lain tapi tak tau kenapa ni gak aku pilih...
Hari seterusnya we all pun pergi ke Yankee Stadium (Baseball tu...), sebenarnya pergi tempat ni nah memenuhi hasrat seorang kawan kat Malaysia yg obses sangat dengan Yankee, bila sampai situ tiket yg murah dah habis... gigihlah aku beratur bagai nak rak kan... last2 tak masuk pun... posing2 je kat luar then naik subway menuju ke Chinatown pula.

sempat camwhoring dgn naddy!


Walaupun Malaysia ada Petaling Street, tapi Chinatown kat NY ni best gila!!! brg2 dia murah dan paling best kawasan kat sini bebas cukai (tak silap aku lah...), jumpa pulak kedai suami isteri cina ni yg berasal dari Malaysia (org perak katanya... so cakap melayu sajo.. hahahaha)! Betapa hebatnya org Malaysia kann berniaga sampai ke NY nun jauh di sana tu...

Pusing punya pusing jumpa Topman! satu-satunya Topman di US! Diulangi satu-satunya Topman di US! (kalau kat KL tu bersepah.. hahaha), so tetap nak beli2 sikit, amek pon yg clearance stok (tapi bila balik Malaysia, masuk Topman kat Pavilion, baju clearance aku kt NY tu New Arrival kat KL! bangga sedikit lah.. hahahahaha)

Oh lupa pulak! Ahli pasukan sailormoon kitorang ditambah dengan kehadiran Chibi Moon (Aril), classmate aku yang intern dekat New Jersey... So tambahlah geng lagi seketul untuk merayau-rayau sekitar NY!

Dapatlah pergi Madame Tussauds (tempat yg ada patung lilin selebriti tu), so dalam tu feeling2 lah bergambar dengan patung-patung lilin orang2 kenamaan yg aku gemar! Of course aku carik Britney Spears Bitch! hahahaha.. rasa macam impian dah tercapai separuh! hahaha.. matilah...

Tadaa... Britney yg xberapa nak siap.. hahaha


Central Park menjadi tempat paling aku nak sangat pergi! So, aku dan Etil pun menunaikan hasrat tersebut (yelah selalu tgk dlm Gossip Girl je kan, so teringin nak feeling2 Blair Waldorf jap...)! Namun mimpi indah  itu bertukar menjadi mimpi ngeri (xdelah ngeri mana pun,...), bau dia tak best! anjing bersepah-sepah tapi of course lah dgn tuan dia kann, walaupun bertuan tetap takut ok sebab dikelilingi anjing-anjing pelbagai jenis dan saiz... dahlah asyik nak menyendeng kat we all... taulah we all cute... hahahaha

Tapi memang lawa...
 Selain tu, we all pun dapat invitation from Malaysian Consulate di New York sebab Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed (kan dah macam bunyi berita.. hahaha) buat lawatan jumpa student-student Stevens Institute (kata kao! nak dgr luahan masalah tapi sibuk berfesbuk... nasib baik sekali aku assignment sekali je dgn dia time buat news.. cehh)

Ku dan Aril aka Chibi Moon di hadapan Malaysian Consulate di NY
 Habis event tu, jalan kaki malam-malam menuju ke Times Square, melepak-lepak dan melihat gelagat manusia.. tapi siapa kata NY tu city never sleep? Propa sangat statement tu, sila tarik gelaran tu bagi kat KL okay! yelah, kul 3 pagi sume kedai tutup, takde makna ko nak lepak kat mamak ke kedai kopi ke 24 jam... tutup ok!

Melantak bagai nak rak lepas penat..


So, sebelum berangkat pulang (bukan balik Malaysia, nak balik Ohio balik...), we all sempat beli cenderahati utk dibawa pulang ke tanah air terchenta... keychain sudah! hahahah.. adalah t-shirt then a few stuff yg aku rasa worth it utk dijadikan kenangan peribadi...

So, we all pun berpecah dgn aril sebab dia balik New Jersey sajeee, naik subway sudah ko, tak payah feeling naik flight sgt! We all naik cab menuju ke JFK Airport (letopkan.. hahaha), so tengah tunggu nak masuk dalam tu, aku smoking kat luar pastu ada minah salleh ni tegur nak pinjam lighter!

Borak-borak then dia cakap dia frm Israel, terkejut aku dgr nama negara itu ya, aku sebut Malaysia terus dia terkejut juga... Mengadu kenapa dia tak dibenarkan masuk ke Malaysia, dahtu? tak kan aku nak cakap dah orang-orang ko pegi binasakan Palestin, layaklah kau tak dapat masuk Malaysia, negarakah kau? hahaha.. memang taklah.. Aku cakap je tak pasti.. hahahaha

Tengah tunggu flight, melepak lah kat dalam tu sebab flight delayed! sand storm katanya! so baring2 kat lantai airport tu sambil baca buku, and buat report sikit2... (mat salleh sangatkan, hahahaha), then naik flight balik ke ohio!

So kesimpulannya, New York memang best! banyak lah lagi benda-benda lain yg tak ingat sangat, tapi memang seronok dan pengalaman luar biasa! Tempoh 3 hari tu memang tak cukup so nanti aku nak kumpul duit terbang ke sana lagi!

:)

Comments

Popular posts from this blog

Review: Elite Edgy EFX

OK nampak tak barisan produk rambut kat atas tu? Haaaa itulah gel dan wax ELITE EDGY EFX by DASHING ! Hari ni nak share sikit cara pakai dan kelebihan produk ni semua... yayyyyy Hi saya AIRY WILD Hi saya stail airy wild yang tak wild 1) MUD: Elite Edgy EFX Airy Wild Sesuai untuk rambut: Pendek sederhana ( medium short ) dan Sederhana ( medium ) Harga: RM15.90 Okay kalau korang perasan gambar abang K-pop kat atas penutup produk tu, tak sama langsung dengan apa aku cuba buat! Airy Wild ni sebenarnya untuk unelash your wild side atau makna lainnya, tonjolkan sisi liarmu hahahaha! Gadis liar tak boleh, abang-abang liar je boleh! Helo saya pulak RUGGED MATTE Nampak tak berapa rugged lah bang.. 1) WAX: Elite Edgy EFX Rugged Matte Sesuai untuk rambut: Sederhana ( medium ) dan Sederhana panjang ( medium long ) Harga: RM15.90 Konsepnya Dangerously Rugged tapi aku pakai tak jadi dangerous pun.. Dangerously in love adalah sipi-sipi lolololol... Ok yang ini

Azura 2012: Disaster!

Poster filem Azura  Pergh! Aku tak tau macam mana aku boleh terjebak tengok filem Azura hari tu... Sebenarnya teman seseorang sebab dia pengikut setia Neelofa (hahahaha)! Memang awal-awal aku rasa macam taknak tengok sebab ramai orang cakap cerita tu BUSUK! Huh! Beberapa saat bermula filem ni, penonton dijamu mata dengan kecantikan Neelofa dengan tubuh badan yang letop (bagi aku dia biasa je, cantik lagi Fazura kut... eeh?), memang macam hmmmmm, ni filem ke promosi Neelofa ? okay ini pandangan aku sahaja, pengikut Neelofa sila jangan naik hantu! :) Lawa sebenarnya Neelofa ni...  Lepas tu bermulalah filem tu, hall filem Azura ni memang besar tapi sayang seribu kali sayang, cenonet je yg datang tengok cte ni, tafsiran aku: Wowww! Penonton Malaysia sudah bijak pilih filem berkualiti atau tidak, kau letaklah PELAKON tengah PANAS sekali pun, kalau tak best tetap sayonara... -_- Intro filem ini kucar-kacir, bayangkan hanya selepas video Azura tampar Zek ( Shahrizal Jazle ) te

Interpretasi JUDAS oleh LADY GAGA

Lady Gaga mengumumkan single kedua dari album barunya berjudul JUDAS! Setelah kejayaan Born This Way mengungguli carta-carta dunia yang sarat dengan mesej kebebasan dalam menjadi diri sendiri yang dicondongkan kepada golongan homoseksual, Gaga sekali lagi tampil berani dengan JUDAS! Lagu yang mengelirukan pendengar-pendengar terutama mereka yang beragama Islam!   official artwork for Judas Jika sebelum ini karya-karya pelik Gaga sering ditafsir mengandungi mesej tersembunyi yang seakan-akan mengangkat kecintaannya kepada dunia gelap (syaitan), JUDAS tidak lagi disampaikan dengan tersembunyi malah bait-bait lirik lagu ini secara terang mengajak pendengar bersetuju dengan Gaga agar memberi belas kepada Judas (akan dijelaskan di bawah). Lirik lagu JUDAS: Ohohohoh I'm in love with Judas Ohohohoh I'm in love with Judas Judas! Judaas Judas! Judaas Judas! Judaas Judas! GAGA [Lady Gaga - Verse 1] When he comes to me, I am ready I’ll wash his feet with my hair if